Maak kennis met Ellis Coryn - jorssen

2021

Maak kennis met Ellis Coryn

Ellis loopt ondertussen al meer dan twee jaar door de gangen van Jorssen Noord. Startende aan het onthaal leerde ze de klanten en de werking van Jorssen als eerste aansprekingspunt zeer goed kennen. Met deze kennis groeide ze door tot Adviseur Naverkoop en zetelt ze nu al geruime tijd aan de receptie om de klanten hier te kunnen ontlasten bij het binnenbrengen van hun wagen.

Hoe ben je bij Jorssen terecht gekomen?

Ik werkte eerst aan de haven van Antwerpen. Door een werkongeval ben ik naar een administratieve job beginnen te zoeken. In de haven zelf vond ik niet echt mijn ding dus dan ben ik mij gaan focussen op andere sectoren. Door allereerst een persoonlijkheidstest af te nemen, bleek dat hospitality of onthaal goed bij mijn persoonlijkheid past. Na wat opzoekwerk, kwam ik dan uit bij Jorssen Noord, waar ze nog iemand voor het onthaal zochten.

Hoe verliep het sollicitatietraject?

Toen ik bij Jorssen terecht kwam en alles doornam, heb ik mij eerst via de openstaande vacature ingeschreven en zo gesolliciteerd. Daarna ben ik door JMS, de HR-dienst van Jorssen, gecontacteerd voor een gesprek in Jorssen Zuid. Hierna kreeg ik ook op Jorssen Noord nog een rondleiding, waar je dan ook direct merkt dat er een leuke sfeer rondhangt. Kort na dat gesprek kreeg ik een aanbieding en twee weken later startte ik aan het onthaal van Jorssen Noord. 

Ondersteund Jorssen in doorgroeimogelijkheden? Hoe was dit voor jezelf?

Ja, dat doen ze zeker! Vorige zomer in juli, iets meer dan een jaar geleden nu, had ik een gesprek met de huidige Salesmanager van Jorssen Noord. We bespraken mijn toekomst binnen Jorssen waar ik het onthaal zeer leuk vind om te doen, maar stiekem ook al verder durfde kijken. Vooral het administratieve kantje bij het onthaal was een pijnpunt voor mij. De week na het gesprek vertrok ik op vakantie en bij mijn terugkomst was er een functie opening bij de receptie. Ondanks ik weinig tot geen technische kennis had, werd ik wel warm voor deze kans. Gezien ze ook intern kijken voor de invulling van een functie, kreeg ik de kans om een assessment af te leggen waarvan ik een positief advies kreeg. Om mij optimaal in de functie in te kunnen werken heb ik nog een aantal extra opleidingen gedaan. 

Het was vooral een spannend traject gezien ik ook andere kandidaten zag binnenkomen via het onthaal. Ik merk nu ook echt op dat de receptie heel goed bij mijn persoonlijkheid past. De kans die ik kreeg van Jorssen gaf me wel een enorme boost in mijn zelfvertrouwen. Momenteel breken we ook het stereotype van een receptie, waar we een verschillend en dynamisch team hebben zitten.

Het was een versnelling die er ook voor zorgde dat ik een pak volwassener werd. In de naverkoop leer je echt alles goed kennen. Je doet klantencontact, klachtenbehandeling, productkennis en zelfs sales. De job is heel veelzijdig en dat maakt het leuk. Ik ben enorm dankbaar voor het vertrouwen in mij en vind dit ook echt een top bedrijf.

Je werkt nu bij de naverkoopdienst. Hoe ziet een dag voor jou eruit?

Wij komen hier vrij vroeg aan, rond 7u15 gewoonlijk. Dan staan de eerste klanten er ook al dus kunnen we direct van start met het aannemen van de wagens. Doorheen de dag helpen we onze klanten verder, zowel persoonlijk als via de telefoon. We sluiten de receptie om 18u30, na het uitchecken van de wagens die binnenkwamen. Uiteraard zijn er wel een aantal rustigere momenten doorheen de dag waar we dan gebruik maken om onze administratie bij te werken. Over het algemeen vliegt de tijd dus heel snel voorbij omdat er veel klantencontact is en daardoor dus ook veel afwisseling is. Dat maakt deze job ook zo leuk! Ik ben zelf opgegroeid in Brasschaat en ik zie hier dan ook veel bekende gezichten dus dat maakt het werken hier ook veel fijner en zorgt als ijsbreker bij het contact leggen. Een ander groot voordeel is dat we door deze langere uren een dag extra thuis zijn, wat onze week wel wat breekt.

Hoe definieer jij goede naverkoop service?

Er zijn een aantal zaken die ik zelf wel belangrijk vind. Zo doen we aan proactief informeren van de service behoeften van de wagen. We bellen de klanten op of laten via tele tickets weten wat er moet gebeuren. Zo kunnen we de klanten informeren zodat zij niet meer die moeite moeten doen. Een open en duidelijke communicatie naar de klanten toe vind ik ook heel belangrijk. Zij moeten goed weten wat ze mogen verwachten van ons.

De mensen komen en blijven komen omdat ze goed worden behandelt. Ze kunnen hier rustig verder werken en een koffie drinken. Wij moeten ons dan blijven positioneren als een gemakkelijk aanspreekpunt zodat mensen zich op hun gemak voelen en weten dat alles ook in orde komt.